Struka zove
DRUŠTVENA INICIJATIVA

Europski tjedan programiranja: Poticanje kreativnosti i rješavanja problema

Srednja škola Ivan Švear Ivanić Grad uključila se u obilježavanje Tjedna programiranja. Europski tjedan programiranja, a u školi se projekt provodio kroz aktivnosti i organizirana događanja integrirane u nastavu Informatike i Računalstva.

Gotovo stotinu učenika prvih, drugih i trećih razreda usmjerenja opće gimnazije, tehničara za električne strojeve s primijenjenim računalstvom i naftno-rudarskih tehničara su na nastavi Informatike/Računalstva sa svojim profesoricama Anitom Jurinom i Ivom Ipšin obilježili European CodeWeek. Gimnazijalci su na temelju vlastite kreativnosti isprobali osnovne korake programiranja te usvojili početne vještine računalnog razmišljanja, dok su se tehničari i naftaši odmakli od zahtjevnog programiranja koje već drugu godinu provode u programskom jeziku C++ te uvidjeli da i zabavna igrica može pomoći njihovom napretku na nastavi.

Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa kojom se potiče kreativnost, rješavanje problema i suradnja kroz programiranje i ostale zanimljive aktivnosti

Organizirana su događanja Internetske aktivnosti po pozivu koja su bila evidentirana na Codeweek interaktivnoj karti događanja. Kako je prvi dan školske godine daleko iza nas i nastavnog sadržaja je sve više, nastavnice su se odlučile odabrati teme iz područja Zabavnih aktivnosti programiranja kako bi se učenici malo rasteretili, a opet kroz online tečajeve nešto i naučili. Koristili su se online tečajevi Minecraft Sat Kodiranja, Flappy kôd i Star Wars: Building a Galaxy With Code na platformi code.org. Svaki tečaj se sastoji od nekoliko razina u kojem za svaku razinu učenik dobiva upute kako riješiti određeni problem koristeći se osnovnim programskim koracima u blokovima. Kako učenik napreduje kroz tečaj, tako problemi postaju složeniji svakom novom razinom, u kojima se primjenjuju osnovne programske strukture. Nakon što uspješno savlada sve razine, učenik dobiva certifikat.

Nakon provedenih aktivnosti učenici su dali vrlo pozitivnu povratnu informaciju i pokazali interes za daljnji napredak i samostalni rad, stoga su dobili upute gdje i kako pronaći još online tečajeva i zanimljivih sadržaja vezanih za programiranje i područje IKT-a.