Struka zove
NOVA ISKUSTVA

Tehničari za računalstvo  u višejezičnom izazovu

Tehničari za računalstvo iz Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića bili su aktivni sudionici Europskog dana jezika. Poznato je da su komunikacijske kompetencije jedne od vodećih kompetencija u svim strukama, zbog čega komunikacija na stranom jeziku postaje sve potrebnija.

Tehničari za računalstvo iz 3.e, Marin Brundić i Tin Flegar sudjelovali su kao mentori učenicima i profesorima na Europski dan jezika. Marin Brundić je predstavljao ruski jezik, a Tin Flegar dijalekt iz istočnog dijela Londona tkz Cockney English.

“Predstavili smo jezik i kulturu drugim učenicima i profesorima. Sami smo također naučili neke nove stvari. Ja sam predstavljao ruski jezik grupama učenika od 1. do 4. srednje, kao i učenicima iz Osnovne škole koji su nam došli u goste. Bilo je zabavno učiti na ovaj način, te mentorirati druge sudionike. Interaktivno učenje je bolje od klasičnog učenja jer se nalazimo u drugoj situaciji”, kazao nam je Marin.

Tin se nadovezao kako mu je bilo zanimljivo, smiješno i zabavno.

“Ja sam predstavljao dijalekt iz istočnog dijela Londona tkz. Cockney English. Objasnio sam pravila i dao zadatke, Bilo je potrebno složiti rečenice na tom dijalektu. Naročito je bilo smiješno i zabavno koristiti rhyming slang, gdje smo riječ MONEY “preveli” kao BEES and HONEY, Sviđalo mi se jer nisam trebao sve sam raditi, već sam dao zadatke učenicima”, dodao je Tin.

Pridružili su im se tehničari za računalstvo iz 2.e, Ivan Gudelj i Mihael Hunjet, koji su također sudjelovali u višejezičnom izazovu. Na pitanje što su to točno radili na projektu, Ivan je kazao kako su proučavali druge jezike i druge kulture uz igru.

“Imali smo 5 minuta aktivnosti za svakim stolom. Bilo je zabavno, naučili smo pričati i pisati na drugim jezicima. Tako smo na Norveškom naučili kako se predstaviti, kako reči da li neki jezik pričamo ili ne. Malo toga smo stigli u 5 minuta, ali je bilo zabavno i volio bih da je bilo duže. Ovo mi je bilo korisno jer u struci koristimo više jezika, a i zbog lakšeg snalaženja u svijetu...”, istaknuo je Ivan.

Mihael Hunjet se nadovezao kako je svakih 5 minuta bila izmjena stola, a za svakim stolom drugi jezik i druga igra.

“Meni je najbolji bio Ukrajinski jezik zbog različitih igara. Zanimljivo mi je bilo što smo mogli napisati svoje ime na njihovom pismu. Pogađali smo također riječi uz slike. Bilo mi je super i malo prekratko. Na kraju smo stavili na plakat najzanimljiviji pojam ili izjavu koju smo naučili.”

Oba učenika su se nadovezala kako im je žao što zbog ograničenja vremena nisu mogli upoznati sve ostale jezike, već samo četiri, jer im je bilo zabavno i izazovno.

Više o ovoj aktivnosti doznajte OVDJE.

Ponovno smo svjesni činjenice koliko je interaktivnost i komunikacijska kompetencija bitna za profesionalni rast i razvoj pojedinca, kao i napredak u struci. Kada k tome pridodamo poticajno okružje i pozitivan stav, uspjeh je zagarantiran!